Dnes som mal chvilu cas tak som sa pozrel na klapku sania. Mam jednu na polici, ktoru mi priniesol kamarat.
Menili mu ju v autorizaku, lebo bola nefunkcna lava cast. Je to vlastne bypas co obchadza intercoler, ovladany podtlakom.
Po rozobrani som zistil, ze cela zavada je v zodratych ozubenych prevodoch samozrejme vyrobenych z umelej hmoty.
Je to sice PA66 (polyamid vystuzeny vlaknom), ale aj tak niekde museli urobit soudruzi z Francie chybu. Proste nevydrzi.
Poznámka: Rec je o tejto hluposti
DSC01031.JPG [ 107.36 KiB | Zobrazeno 158720 krát ]
Prosim nejakeho studovaneho, nech mi vysvetli naco to vlastne mam. Niektore auta aj toho isteho rocnika maju jednoduchu klapku,
nie tuto rozdvojenu. Mozno to suvisi s FAP filtrom, naozaj neviem.
Doteraz som si myslel, ze jednoducho pri studenom starte je otvorena lava a zatvorena prava klapka, ale takto to nefunguje.
V strede Y je teplotne cidlo, ktore meria optimalnu teplotu vzduchu a podla toho sa klapky otvaraju a zmiesavaju chladny a teply vzduch.
Mozno sa mylim, ale inak si to neviem vysvetlit.
Ale k veci...
vymontoval som prevody ovladania lavej klapky.
Poznámka: Zuby su zodrate, podtlak musi prekonavat celkom silnu pruzinu. Klapka si v tomto pripade robi co chce.
DSC01027.JPG [ 110.53 KiB | Zobrazeno 158720 krát ]
Poriadne som suciastky ocistil a odmastnil. Na opravu som pouzil kvalitne sekundove lepidlo a hlinikovu vypln, napilovanu jemnym
pilnikom z Al tyce. Je to zdlhava praca. Naniest lepidlo, posypat Al praskom a takto dookola, kym sa nenanesie potrebna vrstva.
potom ihlovymi pilnikmi vypilovat zuby do povodneho tvaru.
Poznámka: Opravene zuby. Klapky su znova funkcne. Ale do kedy...
DSC01030.JPG [ 105.52 KiB | Zobrazeno 158720 krát ]
Nenapisal som to podstatne. Po kontrole na mojom aute som zistil, ze mam ten isty problem. Tak som sa dost nastval, ze na 4 roky
starom aute sa poserie takato hlupost, ktoru vlastne nie je ani citit ani poznat. Tak vobec neviem naco to tam je.
Neviem kolko moje riesenie opravy vydrzi, ale pre istotu dam vyrobit tieto dve suciastky z duralu alebo nerezu.
To je snad sen, tieto kurvitka v novych autach. Fr. kolega konstrukter je bud pako, alebo v ramci rozpoctu to bol nuteny vyrobit
z plastu.
Cely Y diel stoji cez 5300 Kc. Tie dve drobnosti sa samozrejme kupit nedaju.