Ahoj, já sám jsem měl problém s váhou vzduchu. Nejelo to jak mělo a svítila mi kontrolka motoru. Ve Volvu mi řekli špatná váha vzduchu.
Nejdříve jak váha funguje : aby byla zajištěná optimální směs vzduchu a benzínu, tak je nasávaný vzduch měřen váhou vzduchu. Jsou to vlastně dva drátky, který jsou na konci spojeny jakýmsi odporem.Ty jsou elektricky zahřívány a proudící vzduch je ochlazuje. Čim víc proudí vzduch, tim víc ochlazuje drátky a tím víc se musí ohřát na svoji teplotu. Ten rozdíl jak musí být zahřívány jsou zaznamenávány a odeslány dál do PC. Další věc kterou měří je teplota nasávaného vzduchu a ten je připočítán k hodnotě množství vzduchu, aby to nekecalo v létě či zimě
Jenže tyto drátky a čidlo teploty se zasírají a pak to neměří jak má a posílá to nesmysly. Čili vyndat váhu a bez dotýkání se rukou drátků a někde píšou nedotýkat se ničím očistit. Dočetl jsem se, že se používá líh, technický benzín, isopropylalkohol, čistič brzd ale jsou i přímo spreje k tomu určené. Já v práci mám 99% isopropylalkohol, tak jsem si to nalil do rozprašovače a nastavil na proud a krásně jsem to bez dotýkání se umyl a to jak čidlo teploty, tak čidlo na množství a to je ukryto uvnitř toho tunýlku. Nešlo mi to vnitřní vyfotit
Níže přiložím rozdíl před a po čištění. Závěr:
po vyčištění mi už nesvítí kontrolka motoru a auto jede o dost líp. Někdo čistí i 2x ročně. Michal