Nevydrzel jsem to a vyrazil jsem do garaze abych nafotil jak je to s instaklaci pametoveho cyklovace v obou mych karach. Doufam, ze to ucini definitivni konec dohadum o pametovych cyklovacich:
Co tím získáme.
Oproti originalu (3 rychlosti stirani) ziskame v podstate nekonecne mnozstvi rychlosti - zapne se stěrač na cyklovač, stěrače se rozjedou a vrátí se zpět. Vyčká se požadovanou dobu, např. až je dost kapek na skle a znovu se zapne do první polohy.
Od této doby běží stěrače s nastavenou dobou. Změna doby se nastavuje stejným způsobem, např. když se zvýší intenzita deště.
prikladam shematicke znazorneni kontaktu na rele cyklovace AEV 2062 (OE 6UO955532G) ve srovnani s cyklovaci do S/V/C70/850 (OE 9472575, oznacene jako L 203) cyklovacem ze 740ky (OE 3523610). Cerne jsou popisy vlastniho cyklovace, cervene je u volvich cyklovacu "mapovani kontaktu" cyklovace AEV.
Instalace do S/V/C70 I je uplne bezproblemova, staci vyjmout puvodni cyklovac a nahradit ho za AEV, nic dalsiho neni potreba. Cyklovac najdete na centralni rozvodnici pod palubni deskou nad levou nohou ridice. Prikladam dva obrazky, kde na jednom je pohled na cyklovac AEV osazeny v rozvodnici zespodu a podruhe zvrchu (po demontazi krytu pojiskove stkine v torpedu).
AEV je mozne take pouzit pro V70 I jako nahradu cyklovace zadnich steracu, ale osobne mi neprijde toto vyuziti prilis ucelne.
Instalace do 740/940 je o neco slozitejsi: Je potreba pripojit AEV pomoci sesti vodicu do puvodni patice. Cyklovac najdete v panelu za pojistkami, pro instlaaci je vhodne vyjmout popelnik a odkladaci prihradku nad nim a nasledne panel vysunout smerem k sobe pro lepsi pristup. Vice viz obrazek.
Uplne ciste reseni by bylo v obou pripadech pripojit AEV pomoci vodicu, kdy by se puvodni "vykuchany" cyklovac pouzil pouze jako konektor a vlastni AEV by byl zapojen na cca 20cm kabelu pres plastovou svorkovnici pro rele. U 740ky by to resilo "zapamatovatelnost zapojeni a u 70ky moznost vyklepani cyklovace z patice (chybi plastova objimka patice).
Cyklovac AEV 2062 koupoite prakticky vsude, kde prodavaji nahradni dily na skodovky za cenu cca 250 korun. Pokud ucinite pokus koupit cyklovac ve skodovackem autorizaku tak muzete vydat az 850 korun... v Praze doporucuji obchody 2R na Praze 6 a Autodily Krc na Praze 4.
A nakonec jeste poznamka k prodleve spousteni steracu po ostriknuti predniho okna. Prodleva AEV je dostatecna. Pokud by nekomu zacaly drapat sterace okno nasucho, pak si laskave zkontrolujte zpetny ventil na hadicce mezi cerpadlem a tryskou ostrikovace.
Na 850 vyzkoušeno AEV 2032 a vše ok.
Tímto velice děkuji za návod Travexovi!