Palivový filtr se má dle servisního intervalu měnit po 60 tis. km. Podle kvality nafty bych volil i o něco dříve. Mě se podařila výměna filtru, aniž bych musel soustavu odvzdušnit.
Co je potřeba: nový filtr, ořech 8, záslepky na přívodní hadičky(u některých filtrů jsou součásti balení), stříkačku pro zalití filtru
Sundat plastový kryt motoru, filtr se nachází na pravé straně motoru, odšroubujte kryt filtru 5x šroub ořech 8 a sejměte hadičku podtlaku (zmáčknout a vysunout)
Odpojit horní konektor na filtru, který je připojen k vyhřívání. Spodní konektor (vespod vzadu) také odpojit, je jen nacvaklý, samotný konektor je zaslepený.
Dát si pod filtr dostatečné množství hader z důvodu úniku malého množství nafty. Sundat horní hadičku zatlačením na bílý prstenec a sejmout z filtru. Přichystanou ucpávkou co nejrychleji zaslepit hadičku. Stejným způsobem sejmout i spodní hadičku a zaslepit. Vyjmout filtr z uložení.
Tahem do strany sejmout vyhřívání ze starého filtru, jde to dost ztuha a je tam pojistka.
Vyhřívání nasadit obráceným postupem na nový filtr a přes stříkačku jej co nejdokonaleji zalít naftou
Nasadit zpět na filtr přívodní hadičky, chce to rychle a trochu zručnosti, aby co nejméně vytekla nafta ze zalitého filtru a zaslepených hadic. Připojit konektory na své místo a usadit nový filtr zpět na své místo. Přišroubovat kryt a vrátit zpět podtlakovou hadici.
Nastartovat a modlit se, že motor poběží
Pokud zavzdušnění nebylo velké, vstřikovací čerpadlo si s tím poradí a přisaje si naftu samo. Tento motor 1.6 D nemá podavací čerpadlo, takže v případě většího zavzdušnění soustavy se musí systém odvzdušnit viz. níže