Zdar,
(benzínový) bufík mi trochu zlobil, dle diagnostiky "
Flame sensor" hlásil žádný plamen (napětí 5V), bufík hučel (či spíše blafal), smrděl a pak se sám v pudu sebezáchovy vypnul. Motorek i čerpadlo (dle zvuku) tak nějak OK.
Po rozebrání - není to věru nic složitého - jen přijít na to, které šrouby povolit - jsem podezříval kde co. Čidlo plamene bylo čisté, nakonec se ukázala
špatná tryska s regulátorem tlaku - paliva. Jedná se o tento díl:
- benzínový:
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... g/1041607/- naftový:
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... g/1019074/Tryska vykazovala hned dvě závady - samotná trubička byla nepropustná, ani 10atm ji neprofouklo. Z druhé strany zase membrána propouštěla. Jako samotný díl se tento regulátor špatně shání (konkrétně ten benzínový), většinou všichni chtějí prodat rovnou celá střeva. Tak jsem si řekl, že když to rozeberu (a nesložím), nic špatného se nestane. Po rozborce se ukázala membrána skutečně poškozená (viz foto), navíc v prostoru za ní byla hromada "blátíčka". Zřejmě stejné blátíčko bylo v trysce - trubičce. Tuto špínu jsem vyhnal ven vyžíháním v plameni, blaflo to a najednou byla tryska čistá.
Pak už nezbývalo, než vymyslet jak
nahradit membránu. V ten den se se zrovna tohle dražilo na eBay jako náhradní díl, ale neměl jsem morál za kousek gumy vypláznout 50€. Po návštěvě běžné mototechny jsem naopak odcházel s membránou palivového čerpadla (do Š120). Ta pogumovaná látka je sice tluštější než originální hmota, nicméně svoji funkci zcela plní. Z jednoho škodováckého dílu je tam materiálu celkem na 6 regulátorů
Zalisovat membránu zpátky bylo - bez speciálního přípravku - trošku náročnější, ale po chvíli práce se svěrákem ucházel vzduch pouze tryskou, tak doufám, že to bude fungovat déle než jeden den.
Pak následovala sborka v opačném sledu než rozborka, sundával jsem jen na XC70 nárazník a pak ještě ten kus plastu pod chladiči. To umožnilo demontovat bufík bez toho, že by bylo nutné odpojovat vodní hadice topení.
Pavel